Museu del Disseny de BCN: exposició TAMBÉ per persones amb diversitat funcional

Us volem convidar al Museu del Disseny de Barcelona,  a visitar l’exposició temporal Distinció. Un segle de fotografia de moa. ara que aquesta s’ha prorrogat fins al dia 30 d’abril. Volem rebre un públic divers i oferir igualtat d’oportunitats a tothom gràcies a una accessibilitat que facilita la comprensió completa de l’exposició.

Les imatges ens parlen, de vegades directament i de vegades a través de les nostres referències. Aquest procés és el que volem acompanyar  perquè cadascú pugui gaudir de l’impacte intens i omnipresent de la fotografia de moda a cada època,  i dels models vitals que ens proposa amb contundència, per fer-ne una reflexió, crítica i positiva, que ens acosti als ideals i les formes del llenguatge de cada generació.

img2 Les persones amb diversitat funcional visual tenen un conjunt de materials al seu abast que els faciliten la visita de forma autònoma. L’exposició es distribueix en set àmbits diferents que es recorren entre el punt d’entrada i de sortida que es reflecteixen en un mapa tàctil de referència. Cada àmbit ofereix l’exploració sensorial d’una de les imatges exposades..

La vivència de la lectura de les imatges en relleu, acompanyades de la seva audiodescripció, demana molta competència i experiència, pel que hem pogut comprovar fins ara. Hi hem afegit textures addicionals per complementar algunes superfícies. Però és a partir de la interacció i l’explicació com les imatges van prenent cos en la imaginació, amb totes les seves facetes d’ironia, sorpresa, malenconia, tendresa, etc.

La nostra invitació s’adreça a tothom,  i sobretot a persones amb diversitat funcional visual, auditiva o cognitiva, coneixedors de la llengua de signes i persones que utilitzen aparells de radiofreqüència, usuaris de serveis de salut mental, persones amb mobilitat reduïda i públic en general, perquè visitin el museu de forma autònoma, en companyia o en una visita guiada, com prefereixin. El títol de l’exposició, Distinció, fa referència en primer lloc a l’elegància, però també a com ens diferenciem els uns dels altres, i a la forma diversa de la fotografia a cada època.

img1

Esperem que l’exposició us agradi. Podeu fer-hi una visita lliure o guiada. Els grups han de reservar dia i hora a través del telèfon 932 566 801, de dimarts a divendres, de 10 a 13 h, i dijous, de 15 a 17.30 h, o a través del correu electrònic reservesmuseudeldisseny@bcn.cat.
Grups llengua signes per qualsevol exposició

dimarts            a les 10h (de 10h-11h)   i a partir de 18h

dimecres          a les 10h (de 10h-11h)   i a partir de 16:30h

dijous                                a partir de 16:30h

divendres        a les 10h (de 10h-11h)

cap de setmana           disponibilitat total
Enllaç a l’exposició dins el web del museu

Us convidem a llegir el comentari a l’accessibilitat de l’exposició Distinció al blog de Susana Gonzalez Ruiz. Així com a visitar museus i accessibilitat http://museusiaccessibilitat.blogspot.com.es/

Aquesta és la segona exposició temporal del Museu del Disseny, la primera va ser ‘Disseny per viure. 99 projectes per al món real’ que ha estat premiada amb el premi Ciutat de Barcelona 2015 en Disseny.

Paraules de la Directora del Museu del Disseny de Barcelona Pilar Vélez arrel del premi: “abordem els valors de canvi que té el disseny en la societat actual: la sostenibilitat, el reciclatge i l’accessibilitat”. Paraules d’Oscar Guayabero, comissari de Disseny per viure. 99 projectes per al món real, “El disseny pot ser un bon mediador amb el nostre propi cos, quan tenim diversitat funcional.”

Respecte les exposicions permanents,  les persones amb diversitat  visual si ho desitgen, poden fer ús del llibret en Braille i macro-caràcters que exposa el fil conductor de l’exposició: “ El cos vestit. Siluetes i Moda. (1550-2015)”. De forma complementària, aquesta visita va acompanyada de l’exploració de maquetes tàctils que reprodueixen  la forma de la silueta preponderant a la societat a cada època cronològica.

El programa de mà general també està en Braille i macro-caràcters, aquest fa la introducció al contingut de cada una de les Exposicions permanents que explica l’origen del Museu.hospital

Tags: ,