29 de Setembre: Jornada d’Oci Inclusiu

Des de l’institut Municipal per Persones amb Discapacitat, de l’Ajuntament de Barcelona, ens fan arribar aquesta proposta de programa que volem ajudar a difondre!

DATA: eL 29 de setembre de 2017 de 12 a 14h
Us convidem el proper 29 de setembre a la presentació de la I Trobada Intersectorial per a l’impuls de l’Oci Inclusiu i l’accés a la cultura de Sants- Montjuïc. Un espai de trobada que pretén sumar potencialitats entre els agents claus del territori i el sector per la creació i aposta de nous projectes d’innovació social a favor de la promoció de l’oci inclusiu en el districte.

En aquest sentit, apostarem per fomentar noves polítiques per la diversitat que afavoreixin la reducció de barreres culturals i la promoció de la igualtat d’oportunitats i accessibilitat universal en els equipaments del districte per incrementar la participació de les persones amb diversitat funcional.
Us esperem a la Biblioteca Vapor Vell de 12h a 14h!

Confirma la teva assistència!

Programa inclusiu

11.30 · 12h Benvinguda

12 · 12.10h Presentació de la jornada

Joaquim Corral (Director Sant Pere Claver- Fundació Serveis Socials)
Maria Rengel (Directora de Serveis a les persones i al territori del districte de Sants- Montjuïc)

12.10 · 12.40h Conversa sobre La cultura i la transformació social

Roser Vilarrubí (Coordinadora Institut Municipal Persones amb Discapacitat)
Sonia Gainza (Directora Apropa Cultura)

12.40 · 13.10h Els Reptes actuals sobre l’impuls de l’oci inclusiu i la democratització de la cultura

Edgar Vinyals (President de l’Associació Saräu Director del projecte Impuls Oci Inclusiu i accés a la cultura)

13.10 · 14.00h Espai de diàleg i debat

14.00 · 15.00h Refrigeri i aperitiu Networking

per engegar el primer anell impulsor de Sants Montjuïc:

• Analitzar conjuntament el marc d’oportunitats de les planificacions de les administracions públiques.
  • Compartir els elements més destacables del treball desenvolupat amb les Federacions Dincat, Ecom, SMC i Veus per la definició de les funcions i accions del Centre de Recursos d’Oci i Accés a la Cultura (CROAC), que preveu desenvolupar pilotatges a diferents territoris de Catalunya a partir de 2019.
  • Identificar les necessitats coexistents entre els diferents agents del districte, els actius i les potencialitats de l’anell impulsor, així com els reptes que planteja aquest projecte cooperatiu d’innovació social.
  • Presentar els projectes per promoure la participació a la comunitat mitjançant l’oci i la cultura: plans d’accessibilitat i disseny per a tothom, grups per l’ autogestió del temps lliure i xarxa de suports per l’oci i la cultura de Sants- Montjuïc. Presentació calendari d’accions previst, el finançament disponible.
  • Generar el primer espai intersectorial de consulta, debat i reflexió per començar a definir les prioritat d’actuació durant els propers anys.

T’interessa?

Aquesta trobada va adreçada a agents claus de les principals organitzacions de referència del districte que configureu l’anell impulsor del projecte:

• Entitats i serveis que atenen persones amb discapacitat/diversitat mental, Intel·lectual, sensorial o física. (CROAC), que preveu desenvolupar pilotatges a diferents territoris de Catalunya a partir de 2019.
  • Entitats i equipaments culturals de proximitat: Centres Cívics, Museus, Biblioteques, Casals de Barri, Associacions culturals.
  • Personal tècnic del districte: responsables de les àrees d’atenció a les persones, cultura, discapacitat/diversitat funcional, joventut, dones, serveis socials bàsics i especialitzats i centres atenció primària.
  • Organitzacions, entitats i empreses del territori: Associacions de comerciants i restauradors/es, Associacions veïnals, Parròquies, Centres Socials Okupats, Centres de formació professional, entre d’altres.

Us hi esperem!

Biblioteca Vapor Vell
   Passatge del Vapor Vell, 1, 08028 Barcelona

Hora:
   · De 12 a 14h

Com arribar:
   · Metro – Plaça de Sants /L1-L5

Confirma assistència:
   Aforament limitat per ordre d’inscripció
   ociinclusiu@spcsocial.org

Veure a on al mapa